Nyhetsgrupper

Program høst 2019

28. august
Trondheim kunstmuseum

Denne onsdagen kl.11.00  inviterer vi til Håkon Blekens utstilling der vi blir guidet av Eli Nøttestad.

17. september
«På ville veier»  v/ Stein Arne Sæther, forfatter og journalist og Dan Ågren fotograf

Bli med på en reise gjennom Midt-Norge. De kjører en gammel Volvo, bor i enkle campinghytter og lar tilfeldigheten styre reisen. De to samtids arkeologene drar likevel ikke rundt uten mål og mening.

15. oktober
«Landet som ikke er» v/ Inga Næss, forfatter

Dette er Inga E. Næss sin fjerde roman. Handlingen foregår både i nåtid og fortid. Ved siden av å være en familiekrønike fra nordnorsk kystlandskap på 1800-tallet, er romanen en fortelling om identitet, tilhørighet og om stedstap.

19. november
«NTNUs campusutvikling» v/ Merete Kvidal, prosjektdirektør NTNU

I løpet av de neste ti årene skal alle NTNUs fagmiljøer i Trondheim samles fra spredte lokasjoner til en samlet campus i området rundt Gløshaugen. Hun vil gi et innblikk i hva som skjer i forbindelse med campusutvikling, status, dilemma, aktører og hvilken betydning dette vil ha for universitetet, byen og landet i årene framover.

10. desember
«En verden i oppbrudd: Hva blir den nye normalen?» v/ Sverre Lodgaard, Norsk utenrikspolitisk institutt (NUPI)

Vi befinner oss i en overgangsperiode fra én verdensorden til en annen. USA leder ikke lenger en liberal verdensorden – det Hvite Hus har abdisert – men forsvarer nasjonale interesser som andre stormakter. Folkeretten neglisjeres, multilaterale avtaler og internasjonale institusjoner forvitrer. Stormaktene ruster opp. Hvor er vi på vei?

Skrivelyst +55 Senioruniversitetet arrangerer nytt skrivekurs 5, 12 og 19 november på Trondheim Folkebibliotek, 4.etg. Kursavgift kr. 1.600,-. Veileder forfatter Marte Huke.

Bindende påmelding: mary.skimmeli@trondheim.kommune.no.

Møtene Møtene starter kl. 11 i Rådhussalen  på Trondheim Folkebibliotek.